Odborné zaměření
se vyvíjelo od: |
Obecné relativity (zvláště problematiky perturbací černých děr) |
přes: |
Počítače ve výuce fyziky (zejména počítačové modelování a simulace ve výuce fyziky) |
k: |
Fyzikálnímu vzdělávání (obecně) |
V posledních letech se zvlášť zajímám o:
- pokusy s jednoduchými pomůckami a jejich propojení s teorií
- vzdělávání učitelů fyziky
- obecné otázky fyzikálního vzdělávání
Osobní poznámka:
Za nejdůležitější otázku, k jejímuž řešení bych chtěl přispět, považuji:
Jak zlepšit fyzikální vzdělávání?
(Zejména vzdělávání učitelů, ale nejen to.)
A motto, které v této oblasti snad vystihuje můj přístup:
„Je lepší zapálit malou svíčku, než proklínat temnotu.“ (Konfucius)
Průběh zaměstnání
Celá má profesní dráha je spjata s Matematicko-fyzikální fakultou UK:
1975-1978: | aspirant na Katedře matematické fyziky |
1978-1986: | odborný asistent na Katedře didaktiky fyziky |
1986-1997: | odborný asistent a lektor na Katedře teoretické fyziky |
1997-1999: | docent na Katedře didaktiky fyziky |
1999-2007: | vedoucí Katedry didaktiky fyziky |
od r. 2008: | docent, zástupce vedoucího Katedry didaktiky fyziky |
od r. 2012: | docent na Katedře didaktiky fyziky |