Spolupráce na mezinárodních výzkumech
Knižní publikace
Mandíková D., Palečková J., Tomášek V.: Praktické úlohy TIMSS. VÚP, Praha 1996
Palečková J., Mandíková D.: Netradiční přírodovědné úlohy. ÚIV, Praha 2003
Mandíková, D.: Jak to vidí mezinárodní výzkumy? In: Dvořák, L. a kol.: Lze učit fyziku zajímavěji a lépe? Příručka pro učitele (2E06020) 163 s.Matfyzpress, Praha, 2008
Tomášek, V. a kol.: Výzkum TIMSS 2007. Úlohy z matematiky a přírodovědy pro 4. ročník.<"/span> ÚIV, Praha 2009, ISBN 978-80-211-0586-7
Tomášek, V. a kol.: Výzkum TIMSS 2007. Úlohy z přírodních věd pro 8. ročník. ÚIV, Praha 2009, ISBN 978-80-211-0589-8
Mandíková, D., Houfková, J. a kol.: Přírodovědné úlohy pro druhý stupeň základního vzdělávání. Náměty na rozvoj kompetencí žáků na základě zjištění výzkumu TIMSS 2007. Ústav pro informace ve vzdělávání 2011. ISBN 978-80-211-0610-9
Hejný, M., Houfková, J., Jirotková, D., Mandíková, D. a kol.: Úlohy pro rozvoj přírodovědné gramotnosti. Utváření kompetencí žáků na základě zjištění šetření PISA 2009. Česká školní inspekce, Praha 2012. ISBN 978-80-905370-1-9
Hejný, M., Houfková, J., Jirotková, D., Mandíková, D., Starý, K. a kol.: Čtenářské, matematické a přírodovědné úlohy pro první stupeň základního vzdělávání. Náměty pro rozvoj kompetencí žáků na základě zjištění šetření TIMSS a PIRLS 2011. Česká školní inspekce, Praha 2013. ISBN 978-80-905370-7-1
Janoušková, S., Tomášek, V., Frýzek, M., Houfková, J., Mandíková, D.: TIMSS 2011. Úlohy z matematiky a přírodovědy pro 4. ročník. Česká školní inspekce, Praha 2013. ISBN 978-80-905370-5-7
Janoušková, S., Tomášek, V., Frýzek, M., Houfková, J., Mandíková, D.: Publikace s uvolněnými úlohami z mezinárodního šetření TIMSS 2015. Úlohy z matematiky a přírodovědy pro 4. ročník. Česká školní inspekce, 2017. 168 s. ISBN 978-80-88087-11-3
Vybrané články
Mandíková D.: Netradiční úlohy výzkumu PISA a jejich hodnocení. (doc) In: Sborník ze semináře Aby fyzika žáky bavila. Vlachovice 2003
Mandíková D., Palečková, J.: Teaching and Learning Science - A View from Czech Republic. (doc) Referát na semináři Japanese Science Study Meeting, Tokio 2003 ( Informace a fotky ze semináře. (ppt))
Mandíková D.: Výsledky českých žáků v mezinárodních výzkumech TIMSS a PISA. (doc) In: Sborník ze semináře Projektová výuka fyziky ve ŠVP. JČMF, Praha 2007.
Mandíková D., Palečková, J.: Videostudie TIMSS 1999 - jak se vyučuje přírodním vědám v různých zemích. Pedagogika, 3/2007, PedF UK, Praha 2007, s. 238-250.
Mandíková,D.: Výuka přírodních věd v různých zemích – výsledky Videostudie TIMSS 1999. MFI 17, č. 5, Prométheus, Praha 2008. s.281–295
Mandíková,D.: Výuka přírodních věd v různých zemích – výsledky Videostudie TIMSS 1999. MFI 17, č. 6, Prométheus, Praha 2008. s.343-351
Mandíková,D., Palečková,J.: Přírodovědná gramotnost českých žáků – výsledky výzkumu PISA 2006. MFI 18, č. 4, Prométheus, Praha 2008. s. 214-229
Mandíková, D.: Postoje žáků k přírodním vědám – výsledky výzkumu PISA 2006. In: Sborník z konference Didfyz 2008 – Vyučovanie fyziky vo svetle novych poznatkov vedy. (CD). UKF Nitra 2009, 307-316 s. ISBN 978-80-8094-496-4
Mandíková, D.: Postoje žáků k přírodním vědám – výsledky výzkumu PISA 2006. Pedagogika, 59, 4/2009, UK PedF Praha, s.380-395, ISSN 0031-3815
Mandíková, D., Tomášek, V.: Výsledky českých žáků ve výzkumu TIMSS 2007. MFI, 19, č. 5, Prométheus, Praha 2010. s.275-291. ISSN 1210-1761
Mandíková, D.: Výsledky českých žáků ve výzkumu TIMSS 2007. In: Sborník ze semináře OS FPS JČMF: Jak učím fyziku?, PF UJEP, Ústí nad Labem, 2009. 13 s. ISBN 978-80-7015-005-4
Mandíková,D., Palečková,J.: Výsledky českých žáků ve výzkumu PISA 2009 – zhoršení v matematice i přírodních vědách. (pdf) MFI, 21, č. 4, Prométheus, Praha 2011. s. 210-222. ISSN 1210-1761
Mandíková, D., Palečková, J.: Výsledky českých žáků ve výzkumu PISA 2012 – mírný optimismus. MFI, 23, Prométheus, Praha 2014, s. 370 – 384. ISSN 1210-1761
Mandíková, D., Blažek, R.: Výsledky českých žáků v šetření PISA 2015. MFI 26, č. 3, Prométheus, Praha 2017. s. 188 – 201. ISSN 1210-1761
Mandíková, D., Tomášek, V.: Výsledky českých žáků v šetření TIMSS 2015. MFI 26, č. 5, Prométheus, Praha 2017. s. 349 – 361. ISSN 1210-1761
Vedení diplomových prací k danému tématu
Šrubař,R.: Experimentální dovednosti žáků. (doc) ( Obliba, Příloha 1, Příloha 2 (doc)) Obhájeno 1996.
Choma, M.: Vliv metod výuky na pěstování experimentálních dovedností žáků. Obhájeno 1997.
Harapesová, T: Postoje českých žáků k přírodovědným předmětům a metody výuky těchto předmětů. (Analýza dat získaných v rámci mezinárodnho výzkumu TIMSS). Obhájeno 2010.
Havlíček, K.: Přírodovědné úlohy typu PISA na českých školách. Obhájeno 2014.
Vedení bakalářsých prací k danému tématu
Harapesová, T.: Postoje českých žáků k přírodovědným předmětům a jejich časový vývoj (Analýza dat získaných v rámci mezinárodních výzkumů TIMSS a PISA). Obhájeno 2008.
Bašátková, K.: Přírodovědné úlohy výzkumu PISA - analýza výsledků českých žáků. (Přílohy: Příloha 1, Příloha 2, Příloha 3 ) Obhájeno 2009.
Vogalová, N.: Fyzikální úlohy výzkumu TIMSS – analýza výsledků českých žáků. Obhájeno 2009.
Havlíček, K.: Přírodovědné úlohy výzkumu PISA 2009 - analýza výsledků českých žáků. Obhájeno 2012.
Pschotnerová, P.: Prírodovedné úlohy výskumu PISA – analýza výsledkov českých žiakov. Obhájeno 2018