Praktické cvičení ve výuce fyziky I (NDFY077)
ZS 2019/2020
Výuka bude probíhat blokově, termín bude upřesněn po dohodě se studenty.
Vyučující
RNDr. Petr Kácovský, Ph.D., RNDr. Marie Snětinová, Ph.D.
Anotace
Studenti se v semináři seznámí s vybranými formami, jakými lze do výuky fyziky na SŠ zařadit řešení fyz. úloh a samostatné experimentování žáků. Pozornost bude věnována didaktickému zařazení uvedených aktivit do výuky, jejich logické struktuře, designu prac. listů či formám zadání. Studenti se také seznámí s možným způsobem rozboru a hodnocení těchto aktivit, mj. formou opravení autentických žákovských prací a následné diskuse.
Materiály a literatura
- Millar, R. (2009). Analysing practical activities to assess and improve effectiveness: The Practical Activity Analysis Inventory (PAAI). York: Centre for Innovation and Research in Science Education, University of York.
- Agrest, Mikhail M. (2009). Physics Labs with Flavor. Physics Teacher, v47 n5 p297-301.
- Hieggelke, C. J., et al. (2015). TIPERs: Sensemaking Tasks for Introductory Physics. Boston: Addison-Wesley.
Podmínky zápočtu
- Aktivní účast na všech výukových blocích
- Vytvoření zadané praktické aktivity včetně pracovního listu