Tento report patří k následující akci:
2. seminář 12. běhu seminářů na Červeném Vrchu
Někdo by si mohl říct, že měření fyzikálních veličin není zrovna nejzajímavější téma semináře. Ale když si učitelé zkouší, kolik se jich vejde do metru krychlového, vymýšlejí aktivity k tématu měření obsahu a objemu, zkoumají kyvadlo a někteří s překvapením zjišťují, jaká že je jeho funkce v hodinách, žádná nuda to není. No a na závěr byly pro mnohé účastníky náročným oříškem elektrické obvody - jejich zapojování, řešení tabulky či analýza reálných obvodů. Sešlo se nás tentokrát 26 a všichni měli co dělat. Jako bonus si mohli účastníci prohlédnout odborné knihy a dostali přístup k metodickým materiálům Heuréky.
Myšlenky z ankety:
- Skvělá věc, teď vím, že v tom nejsem sama, kdo ví že téměř nic neví nebo ví, ale blbě, nepřesně.😉
- Oceňuji interaktivitu, zapojení žáků. Historické jednotky míry byly pěkně zpracované, chtěla bych tuto aktivitu použít. Měření Země bylo objevné, určitě to oživí zdánlivě nudné téma.
- Zjistila jsem, že jsem nevedla děti k tomu, aby mohli kreativně přemýšlet, ale měla nastavené otázky dost černobíle, kde je správná a špatná odpověď. Na špatné jsem pak neuměla adekvátně reagovat. A tak jsem objevila, že se dá dětí ptát i jinak, než jen uzavřenými otázkami, jestli se to tak jmenuje:-)
- Jak to proboha všechno seženu a jak dlouho mi bude trvat, než to aspoň z podstatné části zařadím do výuky?
- Jsem moc ráda za tento projekt, je to nabíjející. A myslím, že bez této perspektivy, bych měla daleko menší šanci, že by mi učení dětí mohlo dávat smysl a že učení fyziky by mi dávalo smysl.
- Mnohokrát děkuji za dvě věci, které fungují hned:
1. To, že jsem v roli žákyně a někdo se mnou navíc tak hezky zachází, je ohromně osvěžující. Je to (pro mě překvapivě) jeden z nejlepších způsobů, jak si odpočinout od role učitele a zregenerovat se.
2. To, že si můžu doplnit mezery v chápání některých jevů i v teorii, mi v práci dává daleko větší jistotu a učení je pro mne snazší už teď. A určitě když tomu líp rozumím, taky to líp učím, bez ohledu na metody.
V hodinách mám lepší atmosféru, děti (i deváťáci!) se mnou lépe spolupracují, mám větší pocit, že pracujeme na společném díle a to je tedy opravdu úžasné. Za tohle všechno ze srdce děkuji.
Fotogalerie: 2. seminář 12. běhu školky
Vytvořená: 6. 12. 2024, 17:02 |
Poslední změna: 6. 12. 2024, 17:02
Popis: Měření a elektrické obvody