PhD students of Department of Physics Education
Contemporary PhD. students
Name Topic |
Supervisor | Co-supervisor(s) | Type | Started |
Marina Babayeva | M. Snětinová | M. Chvál, M. Ryston | Full-time | 2021 |
Building block systems as a tool for developing physics knowledge and competencies in non-formal education | ||||
Lýdia Ceháková | M. Chvál | M. Snětinová, P. Kácovský | Full-time | 2022 |
Teaching students in the role of a teacher | ||||
Jana Doležalová | J. Houfková | M. Chvál | Full-time | 2022 |
The use of stories in science education at primary school | ||||
Tereza Fürstová | V. Žák | P. Kolář | Full-time | 2021 |
Implementation of the new physics textbook in upper secondary education | ||||
Filip Hložek | J. Houfková | Full-time | 2019 | |
Telescopes in both formal and non-formal physical education | ||||
Martin Konečný | Z. Drozd | J. Škoda, J. Škrabánková, V. Žák | Combined | 2014 |
The use of experiments in physics education of gifted students | ||||
Tomáš Kopřiva | V. Koudelková | V. Žák, M. Snětinová | Full-time | 2022 |
Experiment in physics lessons from the view of students in different context | ||||
Alžběta Krejčí | M. Kekule | Full-time | 2021 | |
The eye-tracking method in physics education | ||||
Jana Legerská | Z. Koupilová | P. Kácovský | Full-time | 2022 |
Teaching Quantum Physics on a High School Level | ||||
Jana Marounová | Z. Drozd | P. Kácovský | Full-time | 2017 |
The role of physics experiment in teaching and the ways of its assignment | ||||
Alexandr Nikitin | M. Snětinová | P. Kácovský | Full-time | 2021 |
Factors Influencing Student Perception of Experimental Activities in Physics Education | ||||
Petra Pschotnerová | D. Mandíková | M.Chvál | Full-time | 2020 |
Results of physics education at the end of upper secondary school | ||||
Michal Roskot | Z. Drozd | Combined | 2015 | |
Modern optical technologies in physics tuition | ||||
Jaroslav Šmahel | L. Dvořák | P. Kácovský | Combined | 2021 |
Problem-based learning using student mentors | ||||
Kateřina Vágnerová | J. Houfková | Combined | 2021 | |
Support of giftedness in science in primary school children | ||||
Lukáš Weissgrab | P. Kácovský | Full-time | 2022 | |
Active learning methods in physics instruction at upper secondary school | ||||
Blanka Zajacová | M. Kekule | L. Dvořák, V. Žák | Combined | 2012 |
Learning Styles in Physics Education |
Finished PhD. students
Name Dissertation theme |
Supervisor | Co-supervisor(s) | Defenced |
Matěj Ryston | L. Dvořák | V. Žák | 22. 9. 2022 |
Teorie relativity – jak na středoškolské úrovni rozvíjet její pochopení (www) | |||
Petr Kolář | V. Žák | L. Dvořák | 30. 6. 2022 |
Východiska nového kurikula fyzikálního vzdělávání | |||
Věra Koudelková | L. Dvořák | 14. 9. 2016 | |
Elektřina a magnetismus vlastníma rukama a hlavou (www) | |||
Zdeněk Šabatka | L. Dvořák | 14. 9. 2016 | |
Experimenty pro interaktivní fyzikální laboratoř: pokusy a teorie | |||
Petr Kácovský | Z. Drozd | V. Žák | 24. 6. 2016 |
Experimenty podporující výuku termodynamiky na středoškolské úrovni (www) | |||
Marie Snětinová | L. Dvořák | Z. Koupilová, V. Žák | 1. 10. 2015 |
Quantitative physics tasks (www) | |||
Jan Koupil | L. Dvořák | 15. 9. 2011 | |
Multimediální podpora fyzikálního vzdělávání (www) | |||
Irena Dvořáková | L. Dvořák | D. Mandíková | 6. 6. 2011 |
Fyzikální vzdělávání žáků a učitelů v projektu Heuréka (www) | |||
Miroslav Jílek | L. Dvořák | 23. 6. 2009 | |
Výuka fyziky podporovaná prostředky elektronického vzdělávání | |||
Martina Kekule | L. Dvořák | M. Chvál | 24. 2. 2009 |
Grafy ve fyzikálním vzdělávání | |||
Zdeňka Broklová | L. Dvořák | M. Chvál, D. Mandíková | 17. 6. 2008 |
Netradiční metody a formy fyzikálního vzdělávání (www) | |||
Tomáš Kekule | E. Svoboda | M. Chvál, J. Kolínská | 17. 6. 2008 |
Tvorba testů pro středoškolskou fyziku a jejich ověřování | |||
Vojtěch Žák | R. Kolářová | E. Svoboda, K. Rýdl, L. Dvořák, K. Zvára, M. Chvál | 20. 12. 2006 |
Zjišťování parametrů kvality výuky fyziky (www) | |||
Eva Hejnová | R. Kolářová | J. Dolejší, J. Trna, K. Zvára | 20. 10. 2004 |
Evaluace výsledků fyzikálního vzdělávání na ZŠ (www) | |||
Jana Hronková | E. Svoboda | 20. 10. 2004 | |
Heuristické metody ve výuce fyziky na gymnáziu | |||
Jitka Houfková | L. Dvořák | M. Chvál | 3. 10. 2003 |
Hypertextová a multimediální podpora výuky fyziky (www) | |||
Ilona Bláhová | Z. Kyncl | M. Rojko, J. Obdržálek | 12. 11. 2002 |
Experimentální studium akustických vlastností houslí | |||
Robert Cikán | M. Rojko | S. Zelenda | 24. 9. 2001 |
Nové přístupy k výuce základních pojmů z mechaniky | |||
Pavel Pešat | L. Dvořák | 24. 9. 2001 | |
Vývoj a realizace studijních textů a dalších materiálů pro počítačem podporovanou výuku fyziky v prostředí systému COACH |