Archiv
Studijní podklady z akademického roku 2014/2015
- 1 Úvod. Žák a jeho učení.
- 2 Podmínky učení. Sociální aspekty učení.
- 3 Kompetence k učení. Školní úspěšnost. Kázeň ve škole.
- 4 Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Hodnocení žáků.
- 5 Hodnocení žáků. Didaktické testy.
- 6 Role učitele. Učitelská profese. Autorita. Začínající učitel.
- 7 Kompetence učitele. Pedagogické a sociální dovednosti, hodnocení a sebehodnocení.
- 8 Příprava učitele na výuku. Legislativní zakotvení učitelské profese.
- 9 Interakce učitel - žák. Učitelské a žákovské otázky.
- 10 Cíle výchovy a vzdělávání. Klíčové kompetence.
- 11 Klíčové kompetence - pokrač. Cíle výuky.
- 12 Kategorizace cilů. Bloomova taxonomie.
- 13 Psychomotorické a hodnotové cíle. Faktor cíle v činnosti učitele a žáka.
- 14 Úvod do semestru. Obsah vzdělávání.
- 15 Modernizace obsahu vzdělávání.
- 16 Rámcové a školní vzdělávací programy.
- 17 Rámcové vzdělávací programy pro odborné vzdělávání.
- 18 Vzdělávací soustava. Celoživotní učení, počáteční a další vzdělávání.
- 19 Vzdělávací soustava. Pedagogická evaluace.
- 20 Vzdělávací soustava. Pedagogická evaluace na úrovni školy.
- 21 Vzdělávací soustava. Finské školství. Alternativní školy.
- 22 Metody a organizační formy výuky. Celkový přehled.
- 23 Aktivizující metody výuky.
- 24 Heuristická metoda. Komplexní metody.
- 25 Diferenciace a individualizace výuky.
- 26 Didaktické prostředky.